10 dagar blev 2 månader

Min dator mår tydligen inte så bra. Först fick jag höra att det skulle dröja 10 arbetsdagar innan jag fick tillbaka den, men då räknades givetvis inte transporten på 6 dagar tur och retur in. Jag räknade att jag skulle kunna åka och hämta datorn i Karlskrona i helgen, men det visade sig vara en grov misskalkylering från min sida.

Idag pratade jag med min mamma som för min talan i frågan, då det är genom hennes jobb som jag hyr datorn.  Den 12 januari 2008 får de in den delen som har gått sönder, sen dröjer det väl ett antal dagar till innan de byggt ihop den och skickat iväg den. Moderkortet var det tydligen som det var knas med. Jag kan inget om datorer, men fel på moderkortet låter onekligen ganska allvarligt. Mamma sa att det är moderkortet som man bygger datorn runt. Tydligen så är de slut i hela europa (!), hur fan det nu går till. Man kan säga att min dator står i kö till en organtransplantation, men just nu finns det inga lediga organ att tillgå.

En inte helt okvalificerad gissning är att det är fler än jag som har samma problem runt om i europa...

Har jag tur så stressar nu min mor och far på sitt planerade köp (påstår de åtminstonde, jag undrar hur planerat det är egentligen) av en bärbar dator, så att jag kan låna den fram tills jag får tillbaka min gamla.. och ja, jag har curlingföräldrar och jag ser inget fel i det!

Har jag otur så kommer jag att tvingas fortsätta min ockupation av Stinas lägenhet, men hon har ju också skolarbeten att skiva...

Är det så här man blir sambo?


Kommentarer
Postat av: Kicki

Haha, ja förmodligen är det så det går till. Jag utnyttjade Peters dator när vi bodde i varsin stuborlägenhet för att den va så mkt bättre! Bli inte förvånad om du snart sitter i en 3a på PG Vejdes Väg!

2007-12-06 @ 16:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0