ansiktsbehåring

Är det bara jag som tänkt på att skägget växer snabbare när man är bakfull? Det är något som händer där på natten, efter att man har snubblat hem från krogen och ställt kräkspannen intill sängen. På morgonen vaknar man alltid med ett Bin Laden-skägg oavsett om man rakade sig kvällen innan eller inte.

Jag och min far diskuterade skägg häromdagen och bestämde oss för att utlysa en skäggtävling. Min bror kommer att agera enväldig domare (då han saknar tillräcklig skäggväxt för att deltaga). Våra skägg kommer att bedömas utfrån kriterierna längd, stil och helhetsintryck.

Med min glesa och något omanliga skäggväxt får jag ses lite som en outsider i tävlingen, då min far har rutin från flera års mustashbärande. Under min uppväxt hade min far en så kallad "Stalin-mustasch", men det var flera år sedan nu och frågan är om han har lyckats konseverat formen från sina glansdagar. Ska jag vara ärlig deltar jag egentligen endast i tävlingen för att det ska bli kul att se min pappa i skägg igen... Han har förmodligen ett tomteskägg lagom till julafton...

På bilden nedan ser ni ett axplock av den uppsjö av olika skägg/mustasch-typer som finns. Några andra som är värda att omnämnas i sammanhanget är Günther-mustaschen, Hitler-mustaschen, Lenin-skägget och den tidigare nämnda Stalin-mustaschen (vad är det med diktatorer och mustasch egentligen?).



Väl medveten om min ytterst begränsade skäggväxt så kommer jag istället att rikta in mig mot den traditionella skepparkransen som blev modern under 1800-talet bland sjömän (därav namnet). Den hade även några mode-toppar på 1960- och 70 talet. Så här ser en regelrätt skepparkrans ut:

image7

Må bästa skäggväxt segra!

Kommentarer
Postat av: jenny

tur att det inte bara e vi tjejjer som har hårväxt problem:) hoppas att du kommer hit på nyår henke.../jenny (stinas vän:))

2007-12-22 @ 19:52:38
URL: http://jennasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0