bilbekymmer...igen

Jag är lite av campus motsvarighet till Bosse Bildoktor faktiskt. I onsdags hade vi vår sista skoldag för det här året och detta skulle givetvis firas med en hejdundrande klassfest. Men vad är en fest utan alkohol? (jag vill inte ha någon kommentar om att man visst kan ha kul utan alkohol, jag provade med mindre lyckat resultat förra helgen) Så jag och Sparven bestämde oss för att åka till systemet för att inhandla lite hojtarolja.

Vi stötte dock på ett litet problem... bilen startade inte... en lampa i bilen hade stått på hela natten, så batteriet var lite sömnigt (stendött). Nu är det ju dock som så att jag själv har råkat ut för samma situation ett x antal gånger, så jag har ett gäng startkablar liggandes i lägenheten. Som den hjälte jag är traskade jag hem och hämtade kablarna. När jag kom tillbaka till sparvmobilen hade även B-G och Fredrik snyltare skyndat till Sparvens assistans. Trots att jag gjort den här proceduren vid minst 4 tillfällen kunde jag inte för mitt liv komma ihåg alla plus, minus osv. Det enda jag komihåg var att om man gör fel så går det riktigt åt helvete och det var, som ni kanske förstår, inte till någon större hjälp. Tillslut fick vi igång biljävlen ivf och resten är som de brukar säga, historia...

Men jag, som ofta beskylls för att vara en av världens mest ohändiga människor, har åtminstonde startkablar, bara en sån grej!

Kommentarer
Postat av: Christian

Åja, så jädrans åt helvete kan det inte gå.

Det enda bekymret är att bilen som ska skänka ström till den trötte, kan ha fått lite läckage av så kallad knallgas från sitt batteri. Detta avhjälps genom att man viftar o blåser extremt fånigt över o runt batteriet på bilen som alltså fungerar. Sen kan man koppla sladdar så det blixtrar om det utan större problem (blixtrande i närheten av knallgas kan orsaka en smärre explosion av batterihelvetet som i sin tur sprider runt lite go batterisyra som man inte vill ha i ögonen". That´s all it is.

För övrigt är hojtarolja ett väldigt fint gammalt ord som nog ska spridas av undertecknad i ledigheten. Tack för det.

2007-12-21 @ 21:19:53
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0