en oväntad vändning

Min sluta-snusa-ångerst har gjort en helomvändning. Flera personer har rekommenderat mig att läsa Allan Carrs bok "änligen icke-rökare" och efter att ha gjort detta ser jag fram emot att slippa nikotinslaveriet.

Boken tar kål på de vanliga myterna om rökning (och indirekt snusning) som man ofta målar upp för sig själv. "Tycker jag verkligen att snus smakar gott?" osv. Bokens grundtanke är att det som gör att så många misslyckas med att sluta röka (snusa) är rädlsan över att man missar eller förlorar någonting, när man egentligen har allt att vinna. Jag tänker inte ge mig in i någon vidare djupgående analys av boken här, då jag inte har hunnit smälta den riktigt ännu. Det räcker med att säga att den vände upp-och-ner på alla mina föreställningar om snusning.

Är det någon som vill veta mer så lånar jag gladerligen ut den.

Från ångerst till förväntan på mindre än ett dygn, det kallar jag för en oväntad vändning


image12

Kommentarer
Postat av: Jenny

du borde ta med min pojkvän i det där sluta-snusa-försöket! /jenny

2007-12-29 @ 18:08:36
URL: http://jennasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0