Ett par öl..

Ikväll ska jag återigen försöka med klassikern att bara "ta ett par öl". Vis av tidigare erfarenheter vet jag att detta inte är alltid är det enklaste.

Imorgon ska jag spela en internmatch med Räppe och det vore kanske lämpligt om jag inte spenderade hela matchen kräkandes vid ena stolpen.  Jag har hört många som hävdat att de har spelat sina bästa matcher i bakfullt tillstånd. Min egna erfarenheter från att spela match bakfull är dock enbart negativa. Jag blir slö, likgiltig och gnäller konstant på mina medspelare. Jag har nog till och med gjort mina sämsta insatser på fotbollsplanen då jag varit bakis.

Detta hör nog samman med den depression som jag upplever dagen efter en hård utekväll. Hade det funnits ett VM i bakfullhet så hade jag nog varit storfavorit till att vinna...

Därför har jag gjort upp en handlingsplan för att undvika detta scenario, som ser ut såhär:

- Jag ska gå till förfesten med endast 3 öl.
- Jag ska vänligt, men bestämt avböja påfyllning av folk som tycker att jag verkar törstig.
- Jag ska inte dricka av något äckligt bål med 70% sprit när mina 3 öl är slut (en vanlig fälla i mitt fall).
- Är det någon som försöker agera sprithare (dvs. person som ser det som sin uppgift att fylla människor) ska jag drop-kicka denne, alternativ be honom/henne dra åt helvete.
- Jag ska inte vara med på någon form av dryckeslek, vars enda syfte är att göra folk fullare.
- Om jag skulle känna för att gå vidare till Sivans ska jag maximalt dricka 1 öl inne på stället.
- När jag kommer hem ska jag steka 2 st hamburgare med tillbehör och dricka två stora glas vatten.

..och förresten vad är grejen med pumptömningen egentligen? Ölen, som normalt inte kostar så värst mycket, kostar 10 kr mindre. Den egentliga skillnaden är att det är så in i helvete mycket folk ute... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0