Fashion and style

Det är inte många som tror det, men jag är en väldigt modeintresserad kille. Jag lägger ett par timmar varje morgon på att fixa till mig. Först ska det ju power-walkas, sen ska det duschas, permanentas, raka ansiktet, raka armhålorna, plocka ögonbrynen, borsta tänderna och smörja in ansiktet med mina tre olika exklusiva anti-age krämer. Sen kommer den största utmaningen: vad ska jag ha på mig idag??? Det brukar ta omkring en halvtimme varje morgon innan jag valt ut vilka kläder jag ska ha på mig och då kan jag ändå hinna göra lite korrigeringar i sista minuten innan jag går hemifrån. Sen kommer frukosten som jag tycker är det absolut viktigaste målet på hela dagen. Den består av en tallrik havregrynsgröt, två GI-mackor utan smör och ett glas med färskpressad apelsinjuice, sen är jag redo att möta dagen!

"Ironi betecknar det att en person säger en sak, men egentligen menar en annan, raka motsatsen." -wikipedia

En vanlig vardagsmorgon vaknar jag av att väckarklockan ringer. Jag snoozar i en kvart, sen tar jag min första morgonsnus och släpar mig ut till duschen. I sängen ligger Stina och snarkar. När jag duschat tittar jag mig i spegeln och upptäcker att jag inte har rakat mig på en vecka. "Äh, har jag sett ovårdad ut i en vecka kan jag lika väl låta det vara en dag till" tänker jag. Sen drar jag på mig mina träningskläder som jag har haft på mig i en vecka, eventuellt byter jag kalsingar och strumpor. Efter det dricker jag två koppar kaffe, äter två mackor och tar en frukostsnus. Innan jag går hemifrån borstas tänderna och om jag orkar fixar jag eventuellt håret. Stina ligger fortfarande i sängen och snarkar.

Dagens outfit: mysbyxor från teamsportia, svart t-shirt som jag har snott från något fotbollslag, strumpor från Netto och kalsingar från H&M

Kommentarer
Postat av: Stina

Du!!!! Orättvist! Ja e ofta uppe med dig på morgonen! Vem har egentligen kokat ditt kaffe på sistone??? Inte du! Å vem brukar säga till dej att du borde gå upp nu så du inte blir stressad? Å vem plockade fram och skar i en djupfryst limpa härom morgonen bara för att du skulle få en macka till frukost? Fy dej! Nu blir jag besviken.....

2007-12-02 @ 19:07:44
URL: http://lillstina.blogg.se
Postat av: Håkan

Jag är grymt imponerad över att du kan fila gaddarna (OBS! GamlingStockholmska för "borsta tänderna") med snuset inne...

2007-12-02 @ 22:37:14
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe
Postat av: Mad

herregud, jag blev skiträdd när jag hade läst första stycket haha.
bra skrivet Henke!

2007-12-02 @ 22:52:41
URL: http://sisterdisco.blogg.se
Postat av: Henrik

Först och främst så vill jag bara be stina om ursäkt. Det var mer symboliskt menat, att du går mkt mindre än mig i skolan, så det handlar snarare om min upplevelse än verkligheten. du är jätteduktigt älskling!

Sen kan jag tillägga att jag normalt spottar ut snusen innan jag borstar tänderna (har dock försökt några ggr på fyllan). Jag sitter vanligtvis och glor apatiskt ut i luften några minuter innan jag fixar det sista på morgonen. Efter tandborstningen tar jag en ny snus innan jag går hemifrån... nu vet ni det!

2007-12-04 @ 18:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0