halvpackad

Kvällen igår innehöll alkoholförtärning i goda vänners sällskap. Något utgång blev det inte då vi rätt som det var insåg att det va knökfullt  inne på Stallet och att det inte är så sexigt att förfrysa i den milslånga kön in. Kvällen var ändå trevlig bl.a. så planerade vi hur vi skulle kunna uppnå världsherrarvälde, med ett koncentrationsläger i Ljungby som utgångspunkt.

Igår hade jag en väldigt surrealistisk upplevelse. Jag satt och pratade med grabbarna (hade förtärt nästan hela min alkoholranson) då jag började se suddigt på vänster öga, men höger öga fungerade normalt. Det innebar att jag såg Rikard dubbelt på min vänstra sida, men Marcus, som satt på min högra sida, såg precis ut som vanligt. Alltså så var min vänstra kroppshalva packad, men min högra halva bara lite glad full. Därför tycker jag att man kan säga att jag var halvpackad igår.
 
Jag gillar inte allt det här hetsandet som jag upplever när jag ska gå ut. Det är alltid någon jävel som har stenkoll på hur kön ser ut på www.vaxjopuls.se eller liknande sida. "Nej, nu måste vi gå, det är 5 pers i kön!!". Det känns som om alla på hela campus sitter och tittar på den sidan och avvaktar alla andras nästa drag, för man vill ju absolut inte vara först på stället heller. Nej, alla vill komma in när det är lagom mycket folk inne, men samtidigt vill ingen stå i kö. Resultatet blir en ketchupeffekt när det börjar trilla in folk i lokalen, vilket i sin tur leder till att vi som fortfarande har trevligt på förfesten har en ganska liten chans att komma in när vi väl känner oss redo för att dra vidare.

Oftast så är förfesten höjdpunkten på kvällen. Jag tycker att det är sällan som det blir lika roligt när man väl kommer ut, även om det är själva utgången som är syftet med kvällen. Vad jag minns av förra läsåret (kanske inte en helt tilförlitlig källa) så upplevde jag inte samma hets. Man kunde gå från förfesten när man själv kände sig redo istället för att stå i startställning hela kvällen. Kanske så känner jag att jag kan det där med Stallet och Sivans nu, så jag tycker inte att det är lika spännande att gå ut längre.
 

Fotnot: med "kön" avser jag inte det manliga eller kvinnliga könsorganet, utan fenomenet kö dvs. folk som står på led i en väntan över att, i det här fallet, komma in på krogen.
   


Kommentarer
Postat av: josse

alltså Henke ( jag väljer helst att inte kalla dig löken;) du har förvånat mig sedan denna bloggen föddes! Du är ju grym på att uttrycka dig och jag sitter och asgarvar åt dina inlägg! Eftersom jag typ är den enda i min vänskapskrets som inte bloggar så är mitt nöje istället att läsa alla andras och jag diggar din rejält;)
Kram

2007-12-01 @ 16:41:06
Postat av: Henrik

Tack för berömmet! min mamma tyckte oxå att det var roligt att läsa den. Ha det bra så ses vi på winnerbäck imon!

2007-12-02 @ 17:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0