Sport-Forden går i graven

En tidsepok är över. Den blå faran har gjort sin sista resa. Det är med stor sorg i hjärtat som han lämnar oss för att göra mer nytta som reservdelar till någon annan bil.

Det är inte på något vis en fin eller ens en funktionell bil, men jag måste ändå säga att jag verkligen gillade den. Precis som alla kära barn har denna fantom många namn. Sport-Forden, Puttrick och den blå faran är bara några av många namn. 

Efter en tids krångel och sjukdom så tvingades jag att ställa av den och där har den stått det senaste halvåret. Jag har medvetet gått omvägar runt honom för att slippa bli påmind om hans lidande över att stå stilla. Jag har sett hur gräset långsamt har vuxit under honom, till att nu vara minst en decimeter långt.
 
I förra veckan ringde min hyresvärd och satte in dödsstöten. Om jag inte flyttade honom innan jul så skulle det bli en massa böter och påföljder. Tydligen hade någon annan hyresgäst irriterat sig på att den stod där och tog upp en parkeringsplats. Då kan jag tycka att de kanske skulle satt upp en parkeringsskylt som visar hur länge bilen får stå där, men,men... 

Hade jag varit det minsta händig så hade jag kanske kunnat plåstra ihop honom temporärt, men det är jag inte. Alla plånböcker har en smärtgräns och min är nådd. Någon gång i veckan kommer de och kör honom till skroten för hans sista vila.

Det är bara att tacka för den tid som varit.

När bilar inte orkar mer används deras delar till att laga andra bilar. Samma sak gäller människor, gå in på www.livsviktigt.se och anmäl dig till donationsregistret.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Oj vilken smart slutkläm. Inte illa för en målvakt, ett släkte som i övrigt brukar likställas med trummisar på IQ-skalan. Du får väl gå i bräschen som undantaget som bekräftar regeln.

2007-12-13 @ 13:28:42
URL: http://www.myspace.com/killingkittensswe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0