Mats

Igårkväll rycktes jag upp ur min kvällsdvala av att det ringde på dörren. Utan att jag tänkte något mer på det öppnade jag dörren och där står det en man modell större med helskägg. Mannen modell större med helskägg presenterade sig som Mats och visade upp ett leg som visade att han kom från radiotjänsten. Under ett kort ögonblick övervägde jag att dra en liten lögn för Mats och blåneka till tv-innehav. Men sen kom jag till insikt till att jag hade reklam för jamba ringsignaler i bakgrunden och lite lätt yrvaken som jag var orkade jag inte dra den valsen. Mats var trevlig, men vad gör det nu när jag ska punga ut en skaplig slant. Det mest ironiska är att jag sovit hos Stina i en vecka och så väljer han att droppa förbi då jag råkar vara hemma.

Jag tycker att det är bra att man betalar tv-licens i Sverige. Det som jag tycker är lite snett är att jag som har väldigt begränsade ekonomiska medel ska betala lika mycket som en höginkomstagare.

Undrar om Mats knackar dörr på Rosenbad nästa vecka...

Idag ringde det på dörren när jag var hos Stina... vi öppnade inte...

Här är en bild på Mats så ni vet hurvida ni ska öppna dörren eller inte:

image4

Kommentarer
Postat av: josse

HAHAHA...tack för fantombilden så jag vet vad jag ska spana efter, har ju undkommit radiotjänst ett antal gånger och jag vill inte åka dit;)

2007-11-28 @ 18:32:09
Postat av: mira

Jag vet du hur det känns...500 spänn i kvartalet...och mig ringde de till..å jag kunde ju inte ens ljuga över telefon...vilket jag har ångrat många gånger om!

2007-11-28 @ 18:38:27
URL: http://mmmira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0