När det går lite emot...

Idag har det inte varit någon rolig dag alls. Yrvaken satte jag mig framför datorn med mitt nödvändiga livselixir (kaffe). Jag han knapp kolla rubrikerna på aftonbladet innan datorn hade bestämt sig för att gå och lägga sig igen. Nähe tänkte jag, bara att starta om skiten, men där misstog jag mig minsann! Skärmen vart randig och konstig och jag kunde inte komma in i windows. Jag ringde min datorstödsjour (mamma) och hon guidade mig genom en massa procedurer via telefon men inget hjälpte. Jag som skulle få så mkt gjort idag och så får jag sitta med det här hela dagen. Nu sitter jag hemma hos Stina och skriver lite på en inlämningsuppgift, mest för att lindra mitt dåliga samvete. Det är verkligen dålig tajming av datorjävlen att gå sönder när jag har så många inlämningsuppgifter i skolan. Bara att skicka iväg den på service...

Dagens stora fråga bör dock vara: hur många har en mamma som kan så pass mycket om datorer så att hon kan guiden en till att formatera om en hårdisk över telefon?

Ikväll ska jag till Markus och dricka öl och spela super mario. Sen ska vi på eftersläppet till 6-nations.

"När det blåser upp till storm bygger vissa vindskydd, medan andra bygger väderkvarnar"

Kommentarer
Postat av: Brosan

Jag har en sån ;)

2007-11-18 @ 19:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0