Vagabond

Jag har sedan i lördags, då min dator dog (vila i frid), bott hemma hos Stina. Jag är lite av en vagabond. Jag känner mig inte hemma någonstans. Min lägenhet känns så tom utan min kära dator och ekot studsar mellan väggarna när jag rör mig. Jag har varit tillsammans med Stina ett bra tag nu, men ändå så är hennes lägenhet just hennes och det är inte "hemma" för mig i den bemärkelsen. Jag pendlar mellan lägenheterna, hämtar grejer hemma hos mig själv och pluggar hemma hos Stina. Allt av vikt har jag i min blåa tygpåse som far fram och tillbaka mellan lägenheterna. 

En insikt rikare har jag åtminstonde blivit: datorn är för jävligt viktig för mig! Jag blir så rastlös utan den så att jag nästan klättrar i gardinerna. Jag undar vad man gjorde innan datorns tid? Alltså, inte då man var upptagen med att uppfinna hjulet och andra nyttigheter, utan när de bara ville fördriva lite tid?

Ikväll gör jag eventuellt comeback i fotbollen efter 6 månaders skadeuppehåll. Något målvaktsspel avvaktar jag dock ett litet tag till då jag i mitt nuvarande skick inte är lämpad för inomhusspel.
 


Kommentarer
Postat av: Brosan

svar på din fråga om vad man gjorde innan datorn:
varför tror du att de hade så många fler barn för? ;P

2007-11-26 @ 23:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0