man upphör aldrig att förvånas

Det är en märklig värld vi lever i. När Rami Shaaban släpper in en boll från halva plan i matchen mot GIF Sundsvall är det en målvaktstabbe. När Marco Senna (Villa Real) gör ett liknande mål mot Real Betis i spanska ligan benämns det som ett "dröm-mål"...

Som bajare och målvakt har jag tagit Rami i försvar trots alla gliringar från min omgivning (har folk inget bättre för sig än att sms-bomba en människa i djup sorg efter en förlust? var är ni när Bajen vinner?). Jag tycker fortfarande att det inte är en tavla, utan det är en grym prestation av GIF-spelaren som visar på väldigt god spelförsåelse. Precis som Aftonbladet verkar resonera kring Marco Sennas skott från halva plan. Lustigt... är det ingen målvaktstavla? trots att det i princip är två identiska situationer, så är det tydligen annorlunda bedömning från aftonbladets sida?

Hedman är mediakåtheten personifierad...råtta

Aftonbladet, liksom merparten av alla tidningsmedium, är bara ute efter en sak: att sälja lösnummer. Rami Shaaban är en fixstjärna och rubriker, helst krisrubriker, med hans namn säljer många lösnummer.

Folk verkar tycka att det är bortkastade pengar när lagets i särklass dyraste spelare blir petad av en reserv. Jag väljer att se det som om att Hammarby har allsvenskans i särklass bästa målvaktsbesättning. Reservkepsen Björklund går in och storspelar när LANDSLAGSMÅLVAKTEN Rami Shaaban svajar och dessutom råkar gå och bli sjuk. När tillfälle ges kommer Rami att ta tillbaka sin plats och prestera.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag har hela tiden hävdat att det är den offensiva prestationen av Åhlander som ska uppmärksammas inte Shaabans stela målvaktagerande. Btw, visst känns Sennas skott enklare att ta än Åhlanders?

2008-04-28 @ 23:32:24
URL: http://www.boondock.blogg.se
Postat av: Löken

Det kändes som om Ålanders skott var mer i "steget" så att säga, medan Senna hade gott om tid att sikta in sig. Sen vet jag inte om inte Ålanders bollbana var flackare... Som målvakt får man höra från dag 1 att man ska ha en hög utgångsposition för att kunna hinna ut och bryta djupledsbollarna utanför straffområdet. Jag vet inte hur många målvaktstränare som har sagt till mig att "lyckas de skjuta från halva plan, så är det bara att säga grattis". när T.ex. Petter Andersson i Hammarby förlorar en boll på mittplan, står givietvis Rami ännu längre ut, eftersom han till skillnad från den gamla skolans målvakter inte har hängslen fastsatta i ribban, utan fungerar som ett passningsalternativ för medspelarna. Målvakten har med andra ord en roll i uppspelsfasen. Detta kan leda till liknande fadäser. Det ser billigt ut, men samtidigt är det sånt som händer

2008-04-29 @ 08:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0