dagisbaciller

Vissa saker väljer man inte, man får dem på köpet.

Ta tv-boxar som exempel. Man vill ha en bestämd kanal, säg discovery. Det innebär emellertid att du får betala ett hutlöst pris för ett kanalpaket, med en massa andra kanaler som du egentligen inte är intresserad av. Tv-kanaler säljs inte styckevis och det får man helt enkelt lära sig att leva med.

Min käre flickvän har i skrivande stund praktik på en förskola i Malmö. På förskolor finns det tydligen snoriga barn, vilket kom som en nyhet för mig. Tydligen så innebär arbetet som förskolelärare en hel del fysisk kontakt med dessa snoriga barn. Jag har fått det berättat för mig av personer som är betydligt mer insatta i ämnet, att många förskolelärare blir sjuka när det går en mindre snor-epidemi bland barnen, speciellt i början av deras yrkesverksamma liv.

Detta leder i förlängningen till att min flickvän tar med sig jobbet hem, i den meningen att hon drar med sig objudna gäster i form av dagisbaciller hem till mig. Under hennes första halvår som färdig förskolelärare kommer jag förmodligen drabbas av alla barnsjukdomar som finns. Man är inte så cool när man har vattenkoppor vid 21 års ålder (nu har jag förvisso haft det en gång redan, men själva grejen).

Men bacillerna till trots är jag glad för Stinas skull. Hon är i slutet av sin utbildning och det går inte att ta miste på att hon verkligen trivs med att jobba med barn. Den glädjen som jag ser hos henne gör att jag lätt kan ta några förkylningar. Det ingår i paketet.

Kommentarer
Postat av: Stina

Naahhh! Du e för söt!!!

2008-02-25 @ 20:30:41
URL: http://lillstina.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja, du är verkligen söt!

2008-02-25 @ 21:15:41
URL: http://camilla1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0