nagelont och fotbollssko-mani

Jag får ofta höra det här från min omgivning, men det krävs en dåre för att springa runt i för små skor såhär års. Fotbollskor kan dessutom inte vara de bästa att tränga ner fötterna i, då de ömma tårna blir utsatta för en hel del sparkande.

Men skorna ska sitta tajt på fötterna för optimal känsla (och som målvakt är detta en absolut nödvändighet), man får helt enkelt lida sig igenom några månader och ett antal stortånaglar för att få en riktigt skön sko. Det värsta som finns är för stora skor. Nä, jag går hellre och har ont i fötterna i 3 månader och tappar ett antal naglar, än tar på mig ett par skor som är en storlek förstora. Eftersom jag är van vid små storlekar på mina fotbollskor köper jag för små storlekar i alla andra vardagsskor. Sa jag förresten att jag inte är så smart?

Jag är dessutom ganska manisk i mitt val av fotbollsskor. Det är bara Adidas Copa Mundial som duger för den här liraren, minst en storlek för små. Jag kan gå runt i dagar och klämma på olika modeller och märken, men lika säkert som att solen går upp imorgon, kommer jag att tillslut gå hem med ett par Copa Mundial under armen. De som kan sin fotbollsko-historik (nu kommer vi in på ett av mina nördiga specialämnen igen, vem kan ärligt talat bry sig förutom jag? och varför sitter jag inne på sådan här kunskap?) vet att dagens Copa Mundial lanserades 1982 och är idag världens mest sålda fotbollssko. En sko som har funnits i Adidas sortiment i 26 år kan helt enkelt inte vara dålig. Den dagen då Copa slutar tillverkas, har jag gjort min sista match.

Men nu sitter jag här med en nagel som vägrar att helt lossna och imorgon ska jag spela match i skor jag inte har hunnit gå in. Fan ta mig och mina jävla idéer!
image24
Hade jag velat äckla er hade jag lagt upp en bild på min nagel, men jag besparar er det och ni får istället nöja er med en bild på världens bästa fotbollssko!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tro mig Henke, vi blir äcklade ändå! Naglar som faller bort... FYYY FAN!

2008-02-01 @ 14:01:47
URL: http://www.ligus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0