uppdatering av snusläget

Jag har av någon okänd anledning börjat drömma halvlustiga saker. För ett tag sedan drömde jag att jag tog en snus på fyllan. Jag hade uppriktig ångest när jag kallsvettig vaknade. Jag var tvungen att ligga kvar och analysera drömmen för att vara säker på att det inte var på riktigt. (Hade man velat hade man kunnat påstå att detta var någon form av snushallucination från mitt omedvetna, men det vore att tillskriva snuset egenskaper det inte har, vilket jag inte får gör för min bok, som jag slaviskt följer.)

Jag har nu varit snusfri i 1 månad och 4 dagar. Måste säga att jag var tvungen att kolla i min kalender två gånger för att det verkligen skulle gå in. Det känns som en evighet sen jag slutade och då menar jag inte i negativ bemärkelse. Jag tänker helt enkelt inte på det faktum att jag inte får snusa längre och därigenom mister snuset sin betydelse.

I början tänkte jag att jag skulle lägga undan 50 kr var tredje dag för det var ungefär så mycket som mitt snusande kostade mig när jag slutade. Men det gick givetvis inte att hålla, då jag dels glömde bort det hela tiden och dels för att man alltmer sällan springer runt med en 50-lapp i byxfickan i vårat kontantlösa samhälle.

Även om det har gått bra så vet jag att det räcker med endast en liten snus, i smyg bakom ett hörn någonstans, för att jag åter ska väcka nikotinmonstret som slumrar så sött i mitt omedvetna. Men ska jag vara ärlig så känner jag inget tryckande behov av att utföra denna synd, så det är knappast aktuellt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

bra jobbat Henrik.

2008-02-05 @ 15:55:15
Postat av: Anonym

Du är inte den enda som vaknat av ångest efter i mitt fall en smygcigg i drömmarnas värld.....glad blir man när man inser att det bara är en dröm.

2008-02-05 @ 16:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0