Manbag

Jag gillar inte ryggsäck. Träningsväskan är bra, men den tar tyvärr lite för stor plats om man bara ska gå till en föreläsning. Dessutom har den en tendens till att inte lukta så gott..

Det är en av livets stora orättvisor att vi män inte ska få gå runt med väskor i lagom storlek, utan att dessa ska förväxlas med handväskor. Min mycket maskulina tygpåse (den är blå!) skall dock inte blandas ihop med en kvinnlig handväska..

I början användes påsen mest till transport ("transport" låter manligt) av skolsaker mellan min lägenhet och skolan. Men nu har jag upptäckt att jag börjar lägga ner fler och fler "bra att ha"-saker i påsen.

Varför ska endast kvinnor vara privilegade med ett praktiskt sätt att ta med sig sina käraste ägodelar då de går utanför dörren?

Nu innehåller min kära tygpåse allt från tuggummin, via försvarets hudsalva, till ett trasigt paraply. Jeansfickor i all ära, men några paraply rymmer de inte.

Nä min blåa tygpåse får nog allt hänga med ett tag till...

image23

Kommentarer
Postat av: Sparrow

Haha. Vi är av samma skrot och korn du och jag. Min manbag innehåller som oftast; plånbok, telefon, nycklar, frukt, extra penna, linsvätska samt glasögon med tillhörande fodral. Du är inte ensam...

2008-01-29 @ 18:29:45
Postat av: Lillebror

Behöver jag säga mer än att jag har haft sönder 2 axelväskor på 2 år pga att jag fyllt dem med allt för mycket saker? xD

2008-01-29 @ 19:15:14
URL: http://tfa-comic.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0