summering av skäggtävlingen

Tävling är egentligen, såhär i efterhand, en felaktig benämning. Av de två ursprungliga deltagarna var det en som höll hela distansen ut och en som knappt deltog.

Efter tre dagars tävlande deklarerade den ena deltagaren att han såg ut som, jag citaterar, "en luffare". 5 minuter senare var skägget avrakat och bara en deltagare fanns kvar i tävlingen. Då den sistnämda deltagaren är en man känd för sin goda karaktär, fortsatte denne resan mot ett helskägg. Eftersom tävlingen redan var vunnen på walk-over fanns det bara äran kvar att kämpa för.

Resultatet kan vid en första anblick verka förvånadsvärt obetydligt. Vid en närmare granskning framgår det dock att skägget har en (liten) tendens till viss täthet och det visar sig även att det dessutom är mindre vältrimmat.




Nu är jag alltså den här erfarenheten rikare och då är det rimligt att fråga sig vad jag lärt mig på detta. Egentligen har jag bara lärt mig att med tanke på det något klena resultatet, bör jag vänta några år innan jag bestämmer mig för att odla skägg igen.

Kommentarer
Postat av: Bror

Vilken mästerfotograf jag är va?
"©Bror" borde det ju nästan stå!

2008-01-16 @ 03:35:18
Postat av: storebror

förlåt rätt av dig, fel av mig.. skämmes ta mig fan

2008-01-16 @ 07:41:35
URL: http://www.blindtarmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0