Jag behöver en hobby!

Igår kom jag på ett aningen beklämmande faktum om mig själv. Jag var ledig och efter att ha uträttat dagens nyttigheter satt jag kl 14 och hade ingenting att göra, så jag gör som jag brukar dvs. slösurfa. Det är dock inte så spännande att surfa in på samma hemsidor 25 ggr om dagen (80% idrottsrelaterade). Jag har väldigt begränsat med intressen.

Min bror brukar ha roliga idéer och är en person som ständigt har nya projekt att sysselsätta sig med, med andra ord lite av en expert inom området hobby. Jag beslöt mig för att rådfråga honom om han hade någon hobby över till mig. Sagt och gjort, men han hade dock stora problem att finna något som han tyckte "passar" mig, då han enbart ser till begränsningarna i mitt idrottsintresse. Efter en stunds funderande kom han emellertid fram till den smått geniala idéen att jag borde ha som hobby att hitta en hobby som passar mig. Min hobby kommer den närmaste tiden att bestå i att prova på olika hobbys (vad blir hobby i plural? hobbys, hobbies, hober??), för att se om det finns någonting som passar mig. Ungefär som de där prova-på-idrottsdagarna när man var yngre...

Några idéer som jag har bollat med är brevskrivning, samla frimärken, fiske, göra eget vin i duschen, se på grymt knepiga Bergman-filmer, skriva poesi, virkning, måla en tavla, fotografi, spela sällskapsspel mm. Självklart kommer jag att gå in för de här projekten helhjärtat med den glade nybörjarens fulla entusiasm.

Jag har redan börjat beta av den första punkten, brevskrivning, och jag kommer att hålla på ett litet tag med allihop (beroende av aktivitetens karaktär, vissa kräver mer tid än andra osv.) för att alla ska få en ärlig chans. Tanken är att jag ska skriva några rader om varje hobby, betygsätta dem och publicera mina alster på bloggen. Har ni några mer eller mindre seriösa förslag på tänkbara aktiviteter, så tar jag emot dessa med glädje!

Kommentarer
Postat av: Bror

Hober helt klart! xD

2008-07-04 @ 11:42:07
URL: http://mysighetsministern.blogspot.com/
Postat av: frisk

förslag: Deffa gym, schteka, börja kolla på prison break, redtube, aktier.

2008-07-04 @ 17:52:29
Postat av: Uno

Du glömde TR:a Mr. Frisk!

2008-07-04 @ 21:17:34
Postat av: Bror

Men skriv om bakandet nu då! :D

2008-07-11 @ 01:38:42
URL: http://mysighetsministern.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0