Kedjemail

Har fått samma kedjemail av några vänner. Det är inget "du kommer att dö inom tre dagar om du inte skickar detta vidare till minst 10 personer"-mail (oj vad många gånger jag har dött) eller något mindre trevligt Nigeria-brev från Dr Ismail N´knucko. Jag vet inte varför men jag tänkte att det kanske skulle vara trevlig att lägga ut mina svar på bloggen.. ett lika pubertalt som egocentriskt infall helt enkelt...

Teorin är att vi vänner ska lära känna varandra bättre. Vidarebefodra och byt ut mina svar mot dina och skicka till dina vänner inkl mig. (kopierat direkt från mailet).

1. När gick du upp idag?
08.09 (snoozade 9 minuter)

2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter är helt klart mer gangsthaaa!

3. Senaste filmen du såg på bio?
vanligtvis helt obegåvad på att komma ihåg sånt... Narnia och prins caspian-vad-den-nu-heter. tror att jag tyckte den var bra..

4. Favorit tv-program
Tycker att Fredrik Lindström är fantastiskt rolig, brukar gilla Filip & Fredriks olika program oxå. Discovery har en hel del bra program, typ skitiga jobb med Mike Rowe.

5. Vad åt du till frukost?
En kanna kaffe och ett par mackor...med skinka...

6. Vad är ditt / dina andranamn
Seth efter min gammelmorfar

7. Din favoritmat?
Jag gillar faktiskt vanlig svensk husmanskost. Tycker även att många enklare rätter så som köttfärsås och pannkakor är grymt underskattade. Kryddstark mat gillar jag också. Jag gillar mat i stort skulle jag tro.

8. Vilken mat gillar du inte?
Inte lika enkelt, men mimosasallad ger mig direkta klökningar. Sen är jag faktiskt inget stort fan av kyckling heller.

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Just nu lyssnar jag mycket på andras favoritmusik på www.muxtape.com, som ett blandband, fast digitalt.

10. Vilken bil kör du?
Efter att sport-Forden (R.I.P) gick i graven har jag varit utan bil. Väljer att kalla det en miljöbesparing framför en ekonomisk sådan...

11. Vilken är din Favoritmacka?
Den som man vaknar och blir sugen på mitt i natten. Något fridfullt över den.

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?
folk som beskriver sig själva eller händelser som "helt crazy", brist på språklig vokabulär, eller bara dumma?

13. Vilka är dina favoritkläder?
Kan bara instämma i de andra svar jag läst. lever i mina nya träningsoverallsbyxor.

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?
Söderstadion. bortamatchbojkotten håller på att långsamt döda mig i abstinens.

15. Favoritklädmärke?
Ska man se till min gaderob får det lov att bli H&M:s budgetmärke. Bland idrottsmärkerna får jag säga addidas, säger bara Copa Mundial.

16. Var vill du dra dig tillbaka?
Hade jag haft pengar till att köpa en ö i karibien så skulle jag lätt kunna dra mig tillbaka där med gott samvete.

17. Favorittid på dagen?
För att inte vara allt för långrandig så är det numera på förmiddagen. Förr var jag en mer utpräglad kvällsmänniska.

18. Var är du född?
Eksjö BB, det ni!

19. Vilken är din favoritsport att se på?
Gillar curling som fan.

20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
blir förvånad om någon gör det, eller ens orkar läsa hela listan.

21. Vem tror du skickar tillbaks först?
se tidigare svar

22. Coca Cola eller Pepsi?
Coca Cola

23. Fotboll eller ishockey?
Fotboll 7 dagar i veckan

24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
redan avslöjat att jag numera är en glad morgonmänniska..

25. Pedikyr eller manikyr?
Livets stora fråga antar jag... Pedikyr...?

26. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Min bror kommer att flytta upp till växjö för att plugga. Lagom spännande kanske?

27. Vad ville du bli när du var liten?
Jag ville bli fotbollsproffs, sen professor/vetenskapsman... var inne på arkeologi ett tag... men mest fotbollsproffs

28. Bästa barndomsminnet?
Något med fotbollen skulle jag tro.. svårt att plocka ut något specifikt... Bollkanonens målvaktsskola, Gothia Cup, Åvallen osv.

29. Varit i Afrika?
Ja, Tunisien

30. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Rullade in en kille med säng som låg och sov på ett fotbollsläger en gång i förhistorien. Han blev förvånad när han vaknade.

31. Varit med om en bilolycka?

Sladdat lite obehagligt någon gång, men aldrig något allvarligt.

32. Favoritdag i veckan?
Då jag råkar vara ledig. Jag gillar att vara ledig.

33. Favoritblomma?
Eftersom Blekinge har ett eklöv som landskaps"blomma" får jag passa på den.

34 Favorit-snabbmatsrestaurant?
Subway kanske, eller pastabaren om den räknas?

35 Äger du en cykel?
Ja, en skeppshult i svart orginalmodell. Den är snabb som fan! Fick den istället för moped en gång i tiden. En bra deal, vem har kvar sin moppe nu?

36. Vem fick du senaste mailet från?
Barbro T vill att jag ska fylla i en utvärdering av förra kursen.. haha

37. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Aktar mig noggrant för sådant. vill inte sitta och böla i lyxfällan om ett par år.

38. Läggdags?
När stina är här? kl 22.00 prick. När jag är hemma själv så brukar jag tänja på gränsen en kvart, tjugo minuter bara för att jag känner mig så vuxen då.

39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?
Jag är nyfiken på om jag får något svar alls!

40. Senaste personen du delade en middag med?
Hm.. definationsfråga, någon på jobbet kanske?

41. Vad sysslar du med just nu?
Skriver en enkät som aldrig vill ta slut?

42. Favoritfärg?
Bajen-grönt

43. Hur många tatueringar ?

ingen. Funderat på att skaffa en ganska länge, men saknar kanske modet till det..

44. Hur många sänder du det här mailet till?
Om vi bortser från detaljen att jag inte egentligen skickar det i mailform till någon specifik person, skulle jag med lite storhetsvansinne säga: Hela världen!! Nu fattar vi i varandras händer och sjunger "we shall overcome" tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej Henke!

orkar som sagt inte fylla i ett själv men tack för trevlig och underhållande läsning som vanligt!

hoppas allt är bra med dig!

Syns snart i Växjö igen! Kram

2008-08-04 @ 14:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0