tankar på en vind

Jag var uppe och rotade i mitt vindsförråd i helgen. Ska ju snart flytta och då det ligger en hel del junk där uppe ansåg jag att det var bäst att inspektera läget. Mina farhågor visade sig vara korrekta och jag blev stående i värmen och plockade med alla sakerna i lite mer än en timme. Det var rätt lugnt ändå, jag hade laddat hem Jenna Jamesons "att älska som en porrstjärna" som ljudbok (den många gånger geniförklarade Neil Strauss har för övrigt hjälpt henne att skriva den, tyvärr så är den här boken det enda av hans alster som mig veterligen blivit översatt till svenska) och hade ingen större brådska med saker och ting.

I lugnet, lyssnandes till en transkriberad scen ur en porrfilm, infann sig följande tankar:

  • Världens mest överskattade klädesplagg måste vara studentmössan. För det mesta läggs det ut ganska många dollars på denna traditionella huvudbeklädnad, för man tar ju bara studenten en gång (förutom i vissa enstaka undantagsfall). Under festligheterna innan den stora dagen kommer man att bli paranoid över tanken att man skulle råka supa bort mössan och utgångsställning hämtad från valfri kampsport intas varje gång en polare "bara vill prova den". När studenten väl är avklarad läggs mössan undan på vinden, med lite oklädsamma smutsfläckar och en insida full av namn som inte går att tyda. Att ha den på sig efter studenten är otänkbart, den som ertappas med detta blir först doppad i tjära, sedan rullad i fjädrar, för att till sist bli dragen efter en häst ut ur staden. Det har jag läst i en bok.
  • Jag kanske ska lämna tillbaka Kribbas skridskor storlek 47 som jag lånade för 1,5 år sedan...
  • Uppläsaren i min ljudbok är nog samma som har spelat in ljudet till hållplatserna på bussen, "nästa... stryyykjärnet". Kanske inte världens bästa inlevelseförmåga, på gränsen till pinsam faktiskt, men hon pratar tydligt åtminstonde. Undrar om Leif GW Persson pratar in sina böcker själv...
  • Det kan vara befogat att ha fyra stycken bildäck liggandes, om man är ägare till en bil dvs. På min vind ligger de mest och samlar damm, men som Stina (tror jag?) brukar säga, har man inte ekonomi till ett bilinköp får man skaffa sig en del i taget. Jag har fyra bildäck, nu väntar jag bara på resten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0