1+3

Egentligen är det ganska besynnerligt att det allt som oftast är 3 tilläggsminuter i en fotbollsmatch. Den enda logiken jag kan finna i detta fenomen är att domaren lägger till en halv minut på båda lagens byten (normalt 6 st totalt). Jag har dock för mig att tid ska läggas till när domaren blåser av för skada...kanske ett missförstånd från min sida... En annan fråga är varför det finns en oskriven regel på 1 tilläggsminut i första halvlek, i allsvenskan såväl som i EM? Varför alltid 1 minut? Man tycker liksom att det borde variera något från match till match, men icke, 1+3 är regeln som gäller.

Ryssland var bättre än Sverige, så enkelt är det och egentligen är allt sagt med det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0