vardagens små underverk

Imorse var det inget kul att gå upp. Jag gillar inte att jobba kvällar, jag går bara runt och väntar på vad som komma skall. Då jag ätit spaghetti och köttfärssås tre gånger på två dagar, masade jag mig bort till affären för att handla lite förnödenheter. Sur som bara jag kan vara en förmiddag, står jag vid panpizzorna och lockas av deras smidiga tillagning. Då hör jag en svag välbekant melodi, Just idag är jag stark av Kenta Gustavsson, komma ur de små högtalarna i taket. För ett ögonblick tror jag att det är telefonen som ringer, ty jag har samma låt som ringsignal, men visst spelar de Just idag är jag stark på radio! Det är första gången jag hört den på radio och jag vågade inte röra mig ur fläcken förrän låten var slut. Med ens kändes livet en aning lättare.

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida
 
Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer

Jag ser måsarnas flykt
Jag ser solglittrets dans
 Jag ser framåt mot härliga tider
 Jag ser kvinnornas steg
Jag ser ögonens glans
 Jag har tron på mig själv på min sida

 Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer

Jag hör skrattande barn
 Jag hör slussarnas brus
 Jag hör till de få som kan leva
Jag hör inre musik
 Jag hör vindarnas sus
 Jag har tron på mig själv på min sida
 
Jag har väntat så länge på just den här dan
 Och det är skönt att den äntligen kommer
 Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer  

Kommentarer
Postat av: Mysighetsministern

Dina sms på studenten! <3

/bror

2008-06-22 @ 20:24:44
URL: http://mysighetsministern.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0