ett år

Igår firade jag och min käre flickvän vårat första år tillsammans som ett par. De obligatoriska blommorna inhandlades och jag traskade bort till Stina för att äta mat. Stina hade dagen innan avslöjat att hon hade planerat en picknick i det gröna, men på grund av väderomställningen så kunde tyvärr inte den planen genomföras.

Men nu är det så att jag har en flickvän med obergänsad fantasi och som kan arbeta sig runt sådana triviala problem som väder. Hon hade nämligen beslutat sig för att det visst gick att ha picknick inomhus och att hennes lampa och TV utgjorde basen för en utmärkt koja. Lägg därtill lite lakan, en madrass och lite gummiband så har du byggt dig en mysig koja. Maten som det bjöds på bestod av traditionell picknick mat som baguetter och pastasallad. Hon hade även kopierat en liten pixiebok som han hade färglagt själv, som hon gav som present. Sedan hjälpte jag henne att ladda ner en animerad film, Horton, som var sådär äckligt överpedagogisk. Hon är gullig min flickvän. Har jag nämnt att hon är förskolelärare förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0