åter gräsänkling

Jag erkänner. Jag har varit oerhört dålig på att uppdatera bloggen på sistonde. Jag har helt enkelt glömt bort dess existens, se det som ett sundhetstecken...

Damen var här i helgen och det var intensivt, men fantastiskt roligt. Tänker inte gå in i detalj på vad vi företog oss, då jag själv inte uppskattar stereotypa uppräkningar av aktiviteter som genomfördes under en helg. Jag kan emellertid inte minnas när jag gjorde så många, så ansträngande aktiviteter, på så kort tid. Helgen innehöll i korthet födelsedagskalas, brunch, flyttstädning, möblering, promenader och fika. Det får räcka med det.

Har äntligen blivit nöjd med min möblering i den nya lägenheten, mycket tack vara Stina som lyckades övertala mig att börja möblera om kl 18 en lördagskväll. Jag såg hur kreativiteten glänste i hennes ögonen och i det läget går hon knappt att stoppa. Vi "lånade" en tv-bänk som stått och viskat lockelser till mig under en veckas tid i trapphuset, vilken senare visade sig passa utmärkt in med resten av mitt möblemang. Det stora problemområdet var emellertid mitt, förvisso jättefina, men samtidigt giganska skrivbord som inte riktigt fick plats. Stina kom då på att Josse, som även hon nyligen har flyttat, hade ett mindre skrivbord till övers och efter ett par telefonsamtal traskade vi bort för att hämta det. Skrivbordet visade sig vara ett riktigt lyckokast och passade perfekt in.

Utan att göra några större investeringar (60 kr för skrivbordet, tv-bänken gratis) lyckades vi göra lägenheten riktigt trivsam, samtidigt som jag kommer att få plats med mina övriga möbler och en soffa, vilket får ses som en maximal utdelning.

Efter en såhär intensiv helg sitter jag här nu i min tomma, tysta lägenhet och undrar om jag har drömt allt ihop. Tornadon Stina kom, vände upp och ner på allt och försvann lika snabbt (ja, det är en metafor, men övertolka den inte). jag saknar henne redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0